Sunday, November 30, 2008

Johor Bahru

Kali terakhir saya ke Johor Bahru ketika saya belajar di UUM iaitu tahun 1997. Ketika itu saya mengikuti program khidmat masyarakat yang dianjurkan oleh Majlis Perwakilan Pelajar. Bermakna sudah 11 tahun berlalu. Sebaik sampai di Johor Bahru saya terus ke Jabatan Pelajaran Johor menguruskan hal-ehwal perpindahan isteri. Terima kasih kepada puan Khadijah di Unit Kewangan Jabatan Pelajaran Johor atas kerjasama dan budi baik yang diberikan.

Dari Jabatan Pelajaran Johor saya terus ke Danga Bay. Singgah menjamu selera di Restoran Singgah Selalu. Sambil menikmati makanan, saya cuba mengimbau 11 tahun yang lalu Danga Bay, saya kenali sebagai Pantai Lido. Tempat ini telah mengalami reformasi pembangunan dengan pelbagai prasarana dan kemudahan pelancongan yang telah dibangunkan. Namun, sayang sekali lautannya tidak lagi membiru sebaliknya kelihatan seakan kehitaman mungkin kerana pencemaran. Saya terfikir apalah ertinya pembangunan prasarana dan kemudahan pelancongan sedangkan keindahan alam semulajadi seperti lautan yang sepatutnya memberikan kita ketenangan kian parah dengan pencemaran. Terfikirkah kita?

Jabatan Pelajaran Johor

Selamat Datang ke Danga Bay

Di hadapan Danga Palace


Menjamu selera di Restoran Singgah Selalu


Singgah di Universiti Tun Hussein Onn dalam perjalanan balik ke Batu Pahat

0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template